آزمایش آلدولاز/aldolase
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

آلدولاز آنزیمی است که در گلیکولیز گلوکز استفاده می شود. همانند AST و CPK ، آلدولاز نیز در بیشتر بافت های بدن حضور دارد. این آنزیم مفید ترن آزمایش برای شناسایی آسیب یا تخریب عضلانی یا هپاتوسلولار است.با آزمایش آلدولاز می توان ضعف ناشی از بیماری های نورولوژیک را از ضعف عضلانی جدا نمود. همچنین در بیماران مبتلا به اختلالات عضلانی اولیه مقادیر بالای آلدولاز مشاهده می شود.(تست کرونا در بابل)

آلدولاز یک آنزیم ضروری در مسیر گلیکولیز در غضلات می باشد و واکنش حیاتی در تجزیه گلیکولیتیک گلوکز به لاکتات در عضلات بر عهده دارد.(بهترین آزمایشگاه بابل)

اگر شخص علائمی مثل درد و ضعف عضلانی و ادرار تیره (که نشانگر آسیب عضلات هستند) ببیند، ممکن است آزمایش آلدولاز درخواست شود. ضعف و سستی ماهیچه ممکن است دارای علل نورولوژی باشد و یا مربوط به خود ماهیچه باشد.(بهترین آزمایشگاه مازندران) همچنین برای پیگیری روند درمان بیماری‌های مذکور در بالا و افتراق بین بیماری‌های نوروژنیک (عصبی) و عضلانی در افرادی که علائم عضلانی دارند نیز درخواست می‌شود. به طور کلی مقادیر بالای آلدولاز به تنهایی نشانگر بیماری خاصی نیست بلکه ممکن است به خاطر یک فعالیت سنگین یا به دنبال یک فعالیت ورزشی هم افزایش یابد. به همین دلیل تشخیص نهایی حتما باید با معاینه و گرفتن یک شرح حال کامل باشد.

برای دیدن جزییات تست کلیک کنید.





:: برچسب‌ها: آلدولاز, آزمایش آلدولاز ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: