آزمایش نیتروژن اوره خون/Nitrogen
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

آزمایش نیتروژن اوره خون BUN ( Blood Urea Nitrogen )

آزمایش نیتروژن اوره خون BUN ( Blood Urea Nitrogen ) برای بررسی میزان نیتروژن اوره خون تجویز می‌شود.میزان کم و یا زیاد این ماده نشان دهنده ی بیماری است و موجب آسیب به کلیه ها میشود.هدف از انجام این آزمایش، ارزیابی سلامت کلیه ها و کبد، تشخیص بیماری کلیوی و پایش اثربخشی دیالیز و سایر درمان های بیماری کلیوی است و نشان میدهد که کلیه ها و کبد سالم هستند یا خیر؟ آزمایش BUN میزان نیتروژن اوره خون را اندازه گیری می کند.(تست سلامت جنین)

کلیه ها وظیفه تصفیه خون و دفع مواد سمی از بدن را بر عهده دارند. مهمترین ماده زائد در بدن، اوره است که در قالب ادرار از بدن خارج خواهد شد. زمانی که پروتئین ها به اسیدهای آمینه در کبد کاتابولیسم می شوند، آمونیاک تولید خواهد شد که در فرآیندی به اوره تبدیل می شود. (غربالگری جنین)آزمایش BUN میزان اوره خون را اندازه گیری می کند. وقتی کلیه ها در سلامت کامل به سر ببرند، دفع اوره از بدن طی برنامه ای منظم انجام خواهد گرفت اما هر گونه مشکل در ساختار و عملکرد کلیه ها، منجر به اختلال در این امر میشود و در نتیجه اوره نمی تواند به درستی دفع شود. آزمایش از طریق تعیین میزان اوره خون، وضعیت کلیه ها را آشکار خواهد کرد.(سلامت جنین در بابل)

یکی از روش‌های مهم برای تشخیص زودهنگام بیماری‌ها و جلوگیری از پیشرفت آن‌ها آزمایش است. همچنین پزشکان با استفاده از آزمایش‌ها کارایی درمان‌های به کار رفته و سیر بیماری را ارزیابی و بررسی می‌کنند. انجام یک آزمایش ساده اطلاعات مهمی درباره سلامت جسمی‌تان به شما می‌دهد. شما ممکن است در طول عمر خود بارها به انجام آزمایش‌ های مختلف نیاز پیدا کنید. در این مقاله یکی از آزمایش‌ های کاربردی خون بررسی می‌شود.

شما میتوانید جزییات تست را در سایت ببینید.





:: برچسب‌ها: آزمایش نیتروژن اوره خون, Nitrogen, Blood Urea Nitrogen, نیتروژن اوره خون, BUN ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 2 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: