آزمایش مونو تست/ Mono Test
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

آزمایش مونو تست

آزمایش مونو تست برای بررسی نوعی عفونت ویروسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویروس جزء خانواده تبخال‌ها است. با بروز عفونت بیمار با علائمی مانند گلودرد و تب مواجه می‌شود. این بیماری چندان شایع نیست و خبر خوب این است اگر یکبار به این ویروس آلوده شوید، خطر بروز این بیماری در شما به حداقل کاهش خواهد یافت.(آزمایشگاه صبا بابل)

مونو یا مونونوکلئوز عفونی مجموعه‌ای از علائم را شامل است. بطور معمول در اثر ویروس اپشتن بار یا EBV ایجاد می‌شود. این مورد بیشتر در نوجوانان شایع است. اما بهر حال در هر سنی امکان درگیری وجود دارد. ویروس اپشتن بار یا همان EBV عضوی از ویروس‌های خانواده تبخال محسوب می‌شود و یکی از رایج‌ترین ویروس‌هایی است که مردم جهان به آن آلوده می‌شوند.(آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا)
افرادی که مونو دارند اغلب علائمی مانند تب، گلودرد، غدد متورم و خستگی دارند. همچنین بسیاری از آنها طحال و عده ای از آنها کبد بزرگ دارند.

مونو تست برای تشخیص و کمک به تشخیص مونونوکلئوز عفونی است.

علائم عفونت معمولا حدود یک ماه پس از عفونت بوجود می آیند و ممکن است چند هفته باقی بمانند. خستگی ممکن است برای چندین ماه باقی بماند. مونو معمولا یک بیماری خود محدود شونده است و علائم بدون هیچ گونه درمان خاصی برطرف می شود.
مونو تست (Monotest)، آزمایش خونی که به جستجوی آنتی بادی‌هایی می‌پردازد که نشان‌دهنده عفونت هستند، عفونتی که معمولا توسط ویروس اپشتین بار ایجاد می‌شود. این ویروس خیلی خطرناک نیست، ولی گاهی می‌تواند عوارضی در پی داشته باشد و در کودکان جدی شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر به سایت آزمایشگاه صبا مراجعه نمایید.





:: برچسب‌ها: مونو تست , آنتی ‏بادی هتروفيل , آزمایش مونو تست ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: