آزمایش تروپونین/Troponin
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

زمانی که عضله قلب درد میکند،باید سریعا به پزشک مراجعه کرد.آزمایش تروپونین زمانی انجام می شود که آنژین قفسه صدری در حال زیاد شدن باشد و یا عضله ی قلب درد داشته باشد. وجود پروتئین هایی به نام تروپونین باعث درد در عضله های قلب میشود.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه کارکنان دولت در بابل)

بلافاصله در شرایطی که چند ساعت ازوجود علائم و نشانه های حمله قلبی از جمله وجود درد در ناحیه سینه ،کتف وگردن بهمراه تنگ نفس، گذشته باشد، یا وضعیت آنژین قفسه صدری رو به وخامت بگذارد و با استراحت رفع نشود، یک سری تست تروپونین درخواست میشود.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی در بابل)

تروپونین ها خانواده ای از پروتئین ها هستند که در فیبریل های ماهیچه ای از جمله عضلات اسکلتی بدن و همچنین عضله قلب وجود دارند و موجب انقباض عضلات می گردند.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه نیرو مسلح عادی در بابل)

اندازه گیری مقدار تروپونین I یا تروپونین T در خون می تواند به شناسایی افرادی که آسیب قلبی را تجربه کرده اند کمک کند. تروپونین معمولا در مقادیر بسیار کم و غیر قابل اندازه گیری در خون وجود دارد. هنگامی که به سلول های عضلانی قلب آسیبی وارد می شود، تروپونین وارد خون می شود و در زمان آسیب های شدید قلبی، مقدار آن به شدت در خون افزایش می یابد.

با آزمایش تروپونین که در آزمایشگاههای تشخیص طبی انجام میشود، سطح تروپونین های اختصاصی قلب درجریان خون تعیین می گردد.

جزییات تست را در سایت آزمایشگاه صبا میتوانید ببینید.





:: برچسب‌ها: آزمایش تروپونین, Troponin, تروپونین ,
:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 4 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: