نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

آزمایش کشت مدفوع

آزمایش کشت مدفوع در جهت تشخیص وجود باکتری‌های بیماری‌زا (پاتوژن) و کمک به تشخیص عفونت دستگاه گوارش (GI) درخواست می‌شود.

ظهور علائم ناخوشایند گوارشی، دلایل متعددی دارند. در بعضی موارد عفونت های باکتریایی عامل بروز این بیماری ها هستند. پزشک شما با صدور درخواست این آزمایش وجود هرگونه باکتری مضر در مدفوع یا را بررسی می کند.

این آزمایش کاملاً با آزمایش مدفوع جهت تعیین وضعیت انگل و تخم فرق دارد. در برخی موارد لازم است مدفوع بیمار در محیط آزمایشگاهی و زیر میکروسکوپ بررسی شود، تا نشانه هایی از هرگونه تخم و انگل در آن یافت شوند.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه نیرو مسلح)

در این آزمایش کادر آزمایشگاهی باکتری های موجود در مدفوع را کشت می کنند، یا پرورش می دهند. بدین ترتیب آن ها متوجه می شوند که آیا باکتری منتهی به بیماری در مدفوع افراد وجود دارد یا خیر؟

معمولا در چکاپ کامل بدن این آزمایش تجویز نشده و وجود باکتری‌ها بررسی نمی‌شود. (آزمایشگاه طرف قرارداد با بانک ملی)اما اگر علائم مربوط به عفونت وجود داشته باشد، باید کشت مدفوع انجام شود. این آزمایش سریع و بدون درد است. به آن کشت پاتوژن روده نیز می‌گویند. از آنجایی که انواع باکتری‌ها و ویروس‌ها می‌توانند عفونت یا هر نوع بیماری دیگری ایجاد کنند، پزشک این آزمایش را تجویز کرده تا نوع میکروب مشخص شود.

برای دیدن جزئیات این آزمایش به سایت آزمایشگاه صبا مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: آزمایش کشت مدفوع , آزمایش , Stool Culture , کشت مدفوع ,
:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

تست آر پی آر چیست ؟

تست آر پی آر با نام کامل rapid plasma reagin نوعی آزمایش خون است که برای غربالگری سیفلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تست بر مبنای شناسایی آنتی‌بادی‌های غیراختصاصی است که بدن به هنگام مقابله با عفونت تولید می‌کند. سیفلیس نوعی عفونت منتقله از راه جنسی (STI) است که در اثر آلوده شدن با باکتری اسپیروکتی ترپونما پالیدوم ایجاد می‌شود. این بیماری در صورت عدم درمان می‌تواند کشنده باشد.

تست RPR برای چیست ؟

تست RPR در ترکیب با آزمایش آنتی‌بادی اختصاصی، برای تایید تشخیص عفونت فعال و شروع درمان توسط پزشک استفاده می‌شود. این امر احتمال عوارض و انتشار بیماری توسط فرد آلوده و در عین حال بی‌خبر از بیماری خود را کاهش می‌دهد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بانک صادرات)

انجام تست RPR خون چه زمانی توصیه می‌شود؟
پزشک شما ممکن است این تست را بنا به دلایل متعددی درخواست کند. تست RPR خون راهی سریع برای غربالگری افرادی است که در خطر بالای ابتلا به سیفلیس قرار دارند. همچنین در صورتی که زخم‌ یا ضایعات پوستی مشابه سیفلیس داشته باشید، ممکن است این آزمایش برای شما درخواست گردد. علاوه بر این، تست RPR در بارداری به طور معمول برای غربالگری زنان باردار از نظر سیفلیس انجام می‌گیرد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه نیرو مسلح عائله جانباز)

تست RPR به جای باکتری عامل بیماری، آنتی‌بادی‌های موجود در خون فرد مبتلا به سیفلیس را اندازه‌گیری می‌کند. از این آزمایش همچنین برای بررسی چگونگی پیشرفت درمان سیفلیس فعال استفاده می‌شود. در واقع پس از یک دوره درمان آنتی‌بیوتیکی مؤثر، پزشک انتظار دارد سطح آنتی‌بادی‌های موجود در خون فرد مبتلا افت کند. تست RPR این حالت را می‌تواند اثبات کند.

برای دیدن جزییات به سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا مراجعه کنید.



:: برچسب‌ها: تست آر پی آر , RPR , آزمایش خون , آنتی‌بادی‌های غیراختصاصی ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 21 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

واکسن ایرانی کوو ایران برکت

کوو ایران برکت یک نمونه واکسن کووید-۱۹ است که توسط گروه صنعتی ایرانی شفا فارمدتولید شد.این گروه از شرکت‌های وابسته به گروه دارویی برکت به مالکیت ستاد اجرایی فرمان امام است. کووایران برکت در ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ از سوی سازمان غذا و داروی ایران مجوز دریافت کرد. این واکسن هنوز مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت نیست و هم‌اکنون در فرایند ثبت جهانی قرار دارد.

خودکفایی تا صادرات ایران در زمینه واکسن

بنقل محمد مخبر، رئیس وقت ستاد اجرایی فرمان امام، هدف‌گذاری گروه برکت، خودکفایی ایران در زمینه واکسن تا بهار سال ۱۴۰۰ و سپس صادرات آن بود. در ۱۲ تیر ۱۴۰۰، مخبر وعده تحویل قطعی بیش از ۵۰ میلیون دز را تا آخر شهریور داد. با وجود وعده‌ها، نخستین محموله تحویلی گروه برکت شامل حدود ۴۵ هزار دز واکسن در تاریخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ بود. تا تاریخ ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ شرکت برکت توانست تنها یک میلیون و ۸۵۰ هزار دز از واکسن به وزارت بهداشت تحویل بدهد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بانک ملت)

این رقم در پایان شهریور به ۶ میلیون و در پایان مهرماه بیش از ۸ میلیون دز رسید. تا ۷ اسفند ۱۴۰۰ تولید واکسن برکت به ۶۰ میلیون دز رسید. عدم تحقق وعده‌ها برای تولید واکسن همزمان با کمبود واکسن در کشور و افزایش مرگ و میر، موجب انتقادهایی از تولیدکنندگان این واکسن شد مینو محرز مدیریت «پروژه ساخت واکسن کرونا در ایران» را بر عهده دارد.

نخستین واکسن ایرانی

به داوطلبانی که دز اول و دوم خود را یکی از دو واکسن برکت و سینوفارم زده بودند، واکسن جدید تزریق و مستندات و نتایج این کارآزمایی برای وزارت بهداشت ارسال و مجوز تزریق اضطراری صادر شد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه رازی)
 

در تاریخ ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ در یک مراسم با حضور رئیس گروه دارویی برکت و سفیر نیکاراگوئه، تفاهمنامه ارسال واکسن کووایران برکت به نیکاراگوئه امضا شد. بنقل مدیریت شفا فارمند، با تولید ۶۰ میلیون دوز واکسن برکت، ایران به بزرگترین قطب تولید واکسن در غرب آسیا تبدیل شد.

نخستین واکسن ایرانی مقابله با سویه امیکرون مجوز تزریق اضطراری گرفت

برای دیدن ادامه این مقاله به سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا بابل مراجعه بفرمایید.



:: برچسب‌ها: اسپایکوژن , سینوفارم , فخرا , کوو ایران برکت , کوو برکت ایران , کوو برکت تولید , کووبرکت ویکی پدیا , کووبرکت یا سینوفارم , کووپارس , نورا , واکسن کووبرکت ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 19 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

درگیری با عفونت مجدد به امیکرون

ویروس کرونا مانند دیگر ویروس‌ها با گذر زمان جهش پیدا می‌کند و دچار تغییراتی می‌‎شود. هر کدام از سویه‌های جهش یافته ممکن است ویژگی خاص خود را داشته باشد. برای مثال قدرت انتقال‌پذیری سویه جدید امیکرون BA.5 بسیار بالا است و افراد زیادی را در مدت زمان کوتاهی درگیر عفونت مجدد به امیکرون می‌کند.

چرا زیرسویه BA.5 نگران‌کننده است؟

زیرسویه BA.5 امیکرون جدیدترین نسخه ویروس کرونا در نظر گرفته شد و قادر است ایمنی ناشی از دریافت واکسن یا عفونت کرونا را خنثی کند، بنابراین به مسری‌ترین سویه کووید -۱۹ تبدیل شد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بانک ملت) نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد زیرسویه BA.5 نسبت به انواع دیگر می‌تواند آسان‌تر و سریع‌تر از فرد بیمار به دیگران منتقل شود.
 

کرونا

سیستم ایمنی بدن انسان از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند.

فاصله زمانی بین عفونت مجدد به امیکرون و بار اول چقدر است؟

عفونت مجدد کرونا پدیده جدیدی نیست و ممکن است افراد پس از گذشته چند هفته از عفونت اولیه، مجدد درگیر بیماری کووید -۱۹ شوند.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه رازی) گزارش‌ها نشان می‌دهد ممکن است افراد پس از گذشت شش تا هشت هفته پس از عفونت ناشی از زیرسویه BA.4 یا BA.5 دوباره درگیر بیماری کووید -۱۹ شود.

چرا فاصله زمانی بین دو عفونت کرونا کاهش یافته است؟

سیستم ایمنی بدن انسان از افراد در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کند. واکسن‌های کرونا نیز به بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند تا بدن بتواند به صورت مؤثری با عفونت‌های آینده مقابله کند. با این وجود ویروس‌های جهش یافته جدید قادر است آنتی‌بادی ناشی از عفونت طبیعی یا دریافت واکسن را خنثی کند، بنابراین مسری‌تر از سویه‌های پیشین هستند.

عفونت مجدد امیکرون ba 4

عفونت مجدد کرونا پدیده جدیدی نیست به‌طوری‌که ممکن است افراد پس از گذشته چند هفته از عفونت اولیه، دوباره درگیر بیماری کووید -۱۹ شوند.


مصونیت از Omicron چقدر طول می کشد؟​

درست مانند واکسیناسیون کووید-۱۹، عفونت قبلی کووید، سطح بالایی از ایمنی را در برابر عفونت ایجاد می کند. اما هرگز ۱۰۰٪ نیست و به مرور زمان از بین می رود و عفونت مجدد بعید نیست.عفونت همچنین سطوح بالایی از محافظت را در برابر بیماری علامت دار COVID-19 ایجاد می کند. با این حال، سطح محافظت در بین انواع مختلف کووید متفاوت است.

مصونیت طبیعی می تواند ماه ها ادامه داشته باشد​

ادامه مطلب را در سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا مشاهده کنید.



:: برچسب‌ها: آمار کرونا , ابتلای مجدد , ابتلای مجدد امیکرون , ابتلای مجدد به کرونا , ابتلای مجدد به کرونای دلتا , احتمال ابتلای مجدد بهبودیافتگان کرونا , امیکرون , اومیکرون ,کرونا , کووید 19 ,
:: بازدید از این مطلب : 183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

آزمایش خون مخفی در مدفوع

اگر در مدفوع، خون مشاهده کردید بهتر است در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. معمولأ اولین تجویز متخصص در چنین مواردی انجام آزمایش خون مخفی در مدفوع است. نترسید، وجود خون در مدفوع دلایل بسیاری زیادی دارد و همه آنها خطرناک نیستند.

آزمایش بررسی خون مخفی در مدفوع (Fecal occult blood test) یک تست آزمایشگاهی است که به منظور بررسی نمونه‌ های مدفوع از نظر وجود خون مخفی (پنهان) استفاده میشود.هنگامی که پزشک این آزمایش را درخواست می کند، معمولا از نظر وجود خون میکروسکوپی، مدفوع را بررسی می کنند، چرا که ممکن است مشکلی در سیستم گوارش وجود داشته باشد.

این عارضه ممکن است نشان دهنده سرطان روده بزرگ و یا وجود پولیپ در روده بزرگ یا راست روده باشد. البته همه سرطان ها یا پولیپ ها خونریزی ندارند.

بطور معمول، خون در مقادیر کم وارد مدفوع میشود ، و فقط از طریق مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمایش FOB قابل تشخیص است.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه نیرو مسلح عادی)

اگر خون پنهان داخل مدفوع از طریق این آزمایش مشخص شود، ممکن است آزمایشهای تکمیلی برای تعیین منبع خون ریزی مورد نیاز باشد. FOB فقط میتواند وجود یا عدم وجود خون را تشخیص دهد و نمیتواند تعیین کند که چه چیزی باعث خونریزی شده است.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه ایرانیان)

بعضی از مواد غذایی می تواند بر روی نتیجه آزمایش تاثیر بگذارد. یک رژیم غذایی خاص، ۷۲ – ۴۸ ساعت قبل از انجام آزمایش توصیه می شود.

برای دیدن جزییات بیشتر به سایت آزمایشگاه صبا سر بزنید.



:: برچسب‌ها: خون مخفی در مدفوع , OB , آزمایش خون مخفی در مدفوع ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

 

تب گوجه فرنگی چیست و چگونه منتقل می‌شود؟

 

حالا جدیدترین بیماری که اسباب نگرانی مردم دنیا را فراهم کرد، آنفولانزا یا تب گوجه فرنگی نام دارد. طبق گزارش وب‌سایت لنست، بیش از ۱۰۰ کودک را در هند درگیر کرد. در این گزارش اشاره شد که آنفولانزای گوجه‌فرنگی احتمالا یک بیماری ویروسی است، برای اولین بار در روز ششم ماه می سال ۲۰۲۲ در محله کولام در کرالای هند شناسایی شد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی)

بیماری تب گوجه فرنگی

علائم تب گوجه فرنگی شامل تب، بدن درد، درد مفاصل، ضایعات تاولی روی پوست بدن است.


علائم تب گوجه فرنگی​

وی می‌گوید: علائم شامل تب، بدن درد، درد مفاصل، ضایعات تاولی روی پوست بدن است. این بیماری عمدتاً کودکان یک تا ۵ سال را درگیر می‌کند و افراد بزرگسال در صورتی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند مبتلا می‌شوند.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه کارکنان دولت)

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید می‌کند: نکته مهم این است این بیماری نه آنفلوآنزا است و نه ربطی به گوجه فرنگی دارد. در واقع از این جهت که کودک دچار قرمزی پوست میشود و تاول‌هایی روی بدنش ظاهر می‌شود، مردم محلی نام تب گوجه فرنگی را روی آن گذاشتند.چنین بیماری از قبل به این شکل وجود نداشت. بعید است این بیماری ویروس جدیدی هم باشد. چون در هندوستان بیماری‌هایی با چنین علائمی از قبل هم وجود داشت. بنظر می‌رسد بیماری که در حال حاضر با اسم تب گوجه فرنگی شناخته شد، شاخه‌ای از گروه خانواده انتروویروس‌ها باشد که الان بیماری «دست، پا و دهان» ایجاد می‌کند.

علائم تب گوجه فرنگی​

نکته مهم این است که این بیماری نه آنفلوآنزا است و نه ربطی به گوجه فرنگی دارد.

وی می‌افزاید: بیماری دست، پا و دهان یک شاخه از کوکساکی ویروس و انتروویروس است.این بیماری در بچه‌های کوچک سبب بروز ضایعات تاولی در دست، پا و دهان می‌شود. معمولاً از آنجایی که بچه‌های کوچک چهار دست و پا می‌روند و به محیط دست می‌زنند و ممکن است دست آلوده را داخل دهانشان کنند، معمولاً به اسم دست، پا و دهان شناخته می‌شود.(آزمایشگاه معتبر هواپیمایی) با توجه به اینکه این بیماری ضایعت تاولی ایجاد می‌کند، احتمال دارد این تب گوجه فرنگی یک شاخه جدیدی از بیماری دست، پا و دهان باشد و خود یک بیماری مستقل نباشد.

تب گوجه فرنگی مسری است

تب گوجه فرنگی از طریق انسان به انسان منتقل می‌شود و بسیار مسری است​.

ادامه مطلب را در سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا ببینید.



:: برچسب‌ها: آنفلانزا گوجه فرنگی , بیماری عفونی , بیماری واگیردار , بیماری ویروسی , تب گوجه فرنگی , شیوع آنفلانزای گوجه فرنگی , شیوع تب گوجه فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

تب کریمه کنگو (CCHF) چیست؟

تب کریمه کنگو (CCHF) یک نوع بیماری مشترک بین حیوان و انسان است که به صورت ناگهانی شروع می شود. چند سالی است تعدادی از هموطنان عزیز کشورمان در اثر ابتلا جان خود را از دست می دهند. بیشترین علت ابتلای بیماران، تماس با دام یا مصرف گوشت های آلوده حاصل از ذبح دامهای غیر مجاز می باشد. عامل بیماری ویروسی از خانواده آریوویروس ها است. کنه های سخت از جنس هیالوما ناقل بیماری است. (تست پاپ اسمیر)این بند پا ویروس را از طرق تخم خود به نسل بعدی هم انتقال می دهد.
 

انتقال تب کریمه کنگو

این تب از بیماریهای مشترک بین انسان وحیوان است که عمدتان توسط کنه منتقل می شود.

راههای انتقال تب کریمه کنگو

جالب است بدانید « تب کریمه کنگو چگونه منتقل میشود؟» و « آیا تب کریمه کنگو واگیردار است؟».
بیماری تب کریمه کنگو از دو طریق انتقال پیدا می‌کند:

فرد می تواند بطور مستقیم با نیش کنه آلوده به ویروس به این بیماری مبتلا شود. (غربالگری جنین)با له کردن پشه روی پوست و تماس پوست با خون و مایعات لاشه‌ی پشه‌ی آلوده هم امکان آلوده شدن به این ویروس حتمی است.

کنترل تب کریمه کنگو در حیوانات دشوار است زیرا چرخه‌ی ورود ویروس از کنه تا حیوانات بدون هیچ علامتی بوجود می‌آید، عفونت در حیوانات اهلی مشهود نیست و در حال حاضر هیچ واکسنی برای استفاده در حیوانات توصیه نشد. از این‌رو تماس با بافت‌های آلوده مانند خون یا مایعات خروجی از افراد، حیوانات اهلی یا وحشی آلوده به این ویروس هم سبب انتقال سریع بیماری به فرد سالم خواهد شد. و جالب است بدانید موارد میزبانی ویروس این بیماری در پرندگان (بجز شتر‌مرغ‌ها) گزارش نشد.(پاپ اسمیر)

پس بجز بیمارانی که توسط نیش کنه درگیر می‌شوند، افرادی که در تماس مستقیم با حیوانات اهلی یا وحشی هستند مانند دامداران، کارگران کشتارگاه‌ها، پرستاران، پزشکان و کارمندانی که در بیمارستان‌های کم توجه به مسائل بهداشتی مشغول هستند، در خطر آلودگی قرار می‌گیرند.

علایم تب کریمه کنگو

دراین بیماری ۳۰درصد احتمال مرگ ومیروجود دارد.

علایم تب کریمه کنگو

برای دیدن ادامه این مطلب به سایت آزمایشکاه صبا بابل مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: آمار تب کریمه , تب خونریزی‌دهنده کریمه , ب کریمه کنگو , تب کنگو ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

آزمایش سل فری

سل فری یا NIPT به عنوان بهترین آزمایش ژنتیک اولین بار در این زمان مورد توجه شما قرار میگیرد.

NIPT یا سل فری DNA بهترین نوع آزمایش پیش از تولد بشمار می رود. گاهی با نام (NIPS (Non-Invasive Prenatal Screen نامیده می شود. در این آزمایش خون، بخش‌هایی از DNA جنین که از جفت وارد گردش خون مادر میشود، بررسی می‌شود.(تست پی سی ار کووید) این آزمایش نوعی آزمایش غربالگری است و حالت تشخیصی ندارد و فقط احتمال بروز اختلالات ژنتیکی را نشان می‌دهد. در صورت نیاز، آزمایشات دیگری انجام می شود.

تا حدود هفته ۱۰ از بارداری٬ پزشک شما در ارتباط با انتخاب این آزمایش بعنوان یک کار کمکی در تشخیص ریسک ناهنجاری های ژنتیکی٬ اختلالات کروموزومی٬ با شما صحبت کند. در این آزمایش ریسک ناهنجاری هایی مانند سندروم داون (تریزومی ۲۱)٬ سندروم پاتائو (تریزومی ۱۳)٬ سندروم ادواردز (تریزومی ۱۸) و همچنین اختلالات جنسی ناشی از ناهنجاری تعدادی کروموزوم های X و Y تعیین می گردد.

انسان ها دارای ۲۳ جفت کرورموزوم می باشند.کرورموزوم از DNA تشکیل و اطلاعات ژنتیکی ما را حمل می کند. تریزومی یعنی از هر کروموزوم بجای یک جفت٬ ۳ عدد وجود دارد.(تست کووید در بابل)
سل فری جزو بهترین تست های اختیاری بشمار می رود.اما با توجه به هزینه پایین آن٬ عدم آسیب به جنین٬ جواب دهی زود هنگام و فواید حاصل از نتایج آن٬ به طور معمول توسط پزشک به زنان باردار توصیه می گردد. در سایر موارد نیز با آشکار شدن برخی فاکتور های منتهی شونده به ریسک در غربالگری ۳ ماهه اول و با توجه به سن بالای مادر٬ انجام این تست به شدت توسط پزشک توصیه می شود.

برای دیدن جزئیات بیشتر به سایت آزمایشگاه صبا مراجعه نمایید.



:: برچسب‌ها: آزمایش سل فری , سل فری , NIPT , آزمایش ژنتیک , آزمایش پیش از تولد ,
:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 شهريور 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

دوز چهارم واکسن

از آنجا که ابتلا به نوع خفیف امیکرون در افراد واکسن زده به خوبی مشاهده شد، درخواست داریم حتما دوران طلایی برای تزریق واکسن کرونا جدی گرفته شود و حتما افراد برای تزریق دوز چهارم و یادآور اقدام کنند.

دوز سوم برای عموم مردم و دوز چهارم برای افراد خاص دارای بیماری‌های خاص، مهم است. مشخص نیست بعدها چه وضعیتی داشته باشیم چون امکان شیوع واریانت‌های جدید در جهان و اپیدمی شدن آن در ایران هم وجود دارد.(انجام آزمایش در بابل) پس کسانی که هنوز واکسن نزدند برای جلوگیری از بیماری شدید حتما از این دوران طلایی استفاده کنند.​

واکسن

واکسنهای فعلی پس از سومین نوبت سبب ایجاد “سقف ایمنی” در بدن میشوند.

دوز سوم در کودکان : حتما

تزریق واکسن مخصوصا دوز یادآور از ۱۲ سال به بالا پیشنهاد می‌شود. لازم است همگی اقدام کنند و از والدین هم می‌خواهیم در این فرصت طلایی حتما برای تزریق واکسن کودکان بالای پنج سال خود برنامه‌ریزی کنند. (آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا بابل)زیرا تزریق واکسن نشان داد ، در درگیری با این ویروس مقاومت خوبی داشت و افراد کمتر گرفتار شدند.

دوز چهارم واکسن کرونا

لازم است دوز چهارم واکسن کرونا باید برای افراد چاق، دارای بیماری ارثی، مزمن و متابولیک تزریق شود تا در صورت شیوع واریانت جدید درگیری آنها با این ویروس کمتر باشد.

کووید_19

واکسن تقویت کننده کرونا یک دوز اضافی از واکسن است که پس از شروع کاهش محافظت ارائه شده توسط واکسن اصلی در طول زمان، تزریق میشود.

در تزریق دوز چهارم واکسن آیا باید از واکسن خاصی استفاده شود؟

برای دیدن ادامه مطلب به سایت آزمایشگاه خانم دکتر گیلکی بیشه سر بزنید.



:: برچسب‌ها: دوز چهارم واکسن , دوز چهارم واکسن کرونا , ضرورت تزریق دوز چهارم , کووید 19 ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 شهريور 1401 | نظرات ()