آزمایش بیلی‌ روبین مستقیم/Direct Bilirubin
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

آزمایش بیلی‌ روبین مستقیم بعنوان بخشی از پنل بهمراه سایآزمایش بیلی‌ روبین مستقیم, بیلی‌ روبین مستقیم, Direct Bilirubinر آزمایشات غربالگری پنل کبد و گوارش،در جهت ارزیابی سلامت کبد درخواست داده می‌شود.
اگر میزان بیلی روبین در بدن بیشتر از میشزان طبیعی باشد، رنگ پوست و سفیدی چشم به زردی می‌گراید. به این وضعیت یرقان (زردی) می‌گویند.(تست سلامت جنین)

تست بیلی روبین به تشخیص هرگونه اختلالی که تا اینجا گفتیم کمک می‌کند.(سلامت جنین در بابل) زمانی که پروتئین هموگلوبین در گلبول‌های قرمز کهنه تجزیه می‌شود، بیلی روبین در بدن تشکیل می‌شود. تجزیه‌ی گلبول‌های قدیمی یک فرایند طبیعی و سالم است.بیلی روبین بعد از گردش در خون به کبد می‌رسد. بیلی روبین در کبد تجزیه، با صفرا ترکیب و بعد در مجرای صفرا دفع و در کیسه صفرا ذخیره می‌شود. درنهایت، صفرا در روده‌ی کوچک ترشح می‌شود تا به هضم چربی کمک شود. سرانجام بیلی روبین توسط مدفوع و ادرار دفع می‌شود.(غربالگری جنین)

همچنین آزمایش بیلی‌ روبین مستقیم بتنهایی یا به عنوان بخشی از پنل کبد برای تشخیص میزان افزایش بیلی روبین در خون و کمک به تعیین علت زردی یا کمک به تشخیص شرایطی مانند بیماری کبد، کم خونی همولیتیک و انسداد مجاری صفراوی استفاده شود.
آزمایش بیلی روبین در گروه سنی ‌های مختلف و با اهداف متفاوتی انجام می‌شود.

ادامه مطلب را در سایت آزمایشگاه صبا مشاهده کنید.





:: برچسب‌ها: آزمایش بیلی‌ روبین مستقیم, بیلی‌ روبین مستقیم, Direct Bilirubin ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: