تب گوجه فرنگی را می شناسید؟
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

 

تب گوجه فرنگی چیست و چگونه منتقل می‌شود؟

 

حالا جدیدترین بیماری که اسباب نگرانی مردم دنیا را فراهم کرد، آنفولانزا یا تب گوجه فرنگی نام دارد. طبق گزارش وب‌سایت لنست، بیش از ۱۰۰ کودک را در هند درگیر کرد. در این گزارش اشاره شد که آنفولانزای گوجه‌فرنگی احتمالا یک بیماری ویروسی است، برای اولین بار در روز ششم ماه می سال ۲۰۲۲ در محله کولام در کرالای هند شناسایی شد.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه تامین اجتماعی)

بیماری تب گوجه فرنگی

علائم تب گوجه فرنگی شامل تب، بدن درد، درد مفاصل، ضایعات تاولی روی پوست بدن است.


علائم تب گوجه فرنگی​

وی می‌گوید: علائم شامل تب، بدن درد، درد مفاصل، ضایعات تاولی روی پوست بدن است. این بیماری عمدتاً کودکان یک تا ۵ سال را درگیر می‌کند و افراد بزرگسال در صورتی که دچار ضعف سیستم ایمنی باشند مبتلا می‌شوند.(آزمایشگاه طرف قرارداد با بیمه کارکنان دولت)

این متخصص بیماری‌های عفونی تاکید می‌کند: نکته مهم این است این بیماری نه آنفلوآنزا است و نه ربطی به گوجه فرنگی دارد. در واقع از این جهت که کودک دچار قرمزی پوست میشود و تاول‌هایی روی بدنش ظاهر می‌شود، مردم محلی نام تب گوجه فرنگی را روی آن گذاشتند.چنین بیماری از قبل به این شکل وجود نداشت. بعید است این بیماری ویروس جدیدی هم باشد. چون در هندوستان بیماری‌هایی با چنین علائمی از قبل هم وجود داشت. بنظر می‌رسد بیماری که در حال حاضر با اسم تب گوجه فرنگی شناخته شد، شاخه‌ای از گروه خانواده انتروویروس‌ها باشد که الان بیماری «دست، پا و دهان» ایجاد می‌کند.

علائم تب گوجه فرنگی​

نکته مهم این است که این بیماری نه آنفلوآنزا است و نه ربطی به گوجه فرنگی دارد.

وی می‌افزاید: بیماری دست، پا و دهان یک شاخه از کوکساکی ویروس و انتروویروس است.این بیماری در بچه‌های کوچک سبب بروز ضایعات تاولی در دست، پا و دهان می‌شود. معمولاً از آنجایی که بچه‌های کوچک چهار دست و پا می‌روند و به محیط دست می‌زنند و ممکن است دست آلوده را داخل دهانشان کنند، معمولاً به اسم دست، پا و دهان شناخته می‌شود.(آزمایشگاه معتبر هواپیمایی) با توجه به اینکه این بیماری ضایعت تاولی ایجاد می‌کند، احتمال دارد این تب گوجه فرنگی یک شاخه جدیدی از بیماری دست، پا و دهان باشد و خود یک بیماری مستقل نباشد.

تب گوجه فرنگی مسری است

تب گوجه فرنگی از طریق انسان به انسان منتقل می‌شود و بسیار مسری است​.

ادامه مطلب را در سایت آزمایشگاه پاتوبیولوژی صبا ببینید.





:: برچسب‌ها: آنفلانزا گوجه فرنگی , بیماری عفونی , بیماری واگیردار , بیماری ویروسی , تب گوجه فرنگی , شیوع آنفلانزای گوجه فرنگی , شیوع تب گوجه فرنگی ,
:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 9 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: