روز جهانی پرستار، فرشتگان سفیدپوش
نوشته شده توسط : آزمایشگاه صبا بابل

روز جهانی پرستار، فرشتگان سفیدپوش

روز جهانی پرستار هر ساله در تاریخ ۱۲ می برگزار می‌شود. در سال ۱۸۲۰، ۱۲ می پرستار مشهور جهان، نایتینگل متولد شد. یک پرستار انگلیسی که پرستاری مدرن توسط او بنیان شد.

پرستاران به ما زندگی می بخشند و همچنین به کسانی که ما را دوست دارند ، هم زندگی می دهند. بنابراین حتما مستحق این هستند که یک روز جهانی داشته باشند.(غربالگری جنین در بابل)

پرستاران نقش بسیار خاصی در جامعه ایفا می کنند ، زیرا مسئول موارد و اقدامات مختلفی در محل کار هستند که شامل نوشتن برنامه های مراقبتی برای بیماران ، دستیاری با پزشکان برای آزمایش ها و ارزیابی ها ، انجام اقداماتی مثل اهدای خون ، بررسی داروها و تزریقات ، مشاهده و ثبت وضعیت بیمار می شود.

آنها همچنین وضعیت بیمار را ثبت و ضبط می کنند ، به داد بیماران اورژانسی می رسند و برنامه های بیمارستان را تنظیم می کنند. آن ها همچنین نقش مهمی در سلامت و بهبودی افراد در سراسر جهان ایفا می کنند(تست کرونا در بابل)

با وجود همه‌گیری ویروس کرونا روز بین المللی پرستار اهمیت دوچندانی پیدا کرده است و در این روزها شاهد از خود گذشتگی پرستاران دلسوز در سراسر جهان هستیم. حال که ۱۲ می یا ۲۲ اردیبهشت مصادف با روز جهانی پرستار در نظر گرفته‌اند، روز بسیار مناسبی برای قدردانی از آنهاست.

بنیانگذار پرستاری مدرن

نایتینگل اولین فردی بود که آموزش رسمی را برای پرستاران فراهم کرد.

تاریخچه روز جهانی پرستار

نایتینگل بنیانگذار پرستاری مدرن کار خود را به عنوان مسئول پرستاری از سربازان آغاز کرد و در طی جنگ مجروح شد. این پرستار از خود گذشته بیشتر وقت خود را صرف مراقبت و آرامش مجروحان جنگ به‌ویژه هنگام شب می‌کرد.(تست سلامت جنین در بابل)

او اولین فردی بود که آموزش رسمی را برای پرستاران فراهم کرد. اولین دانشکده پرستاری به نام دانشکده پرستاری نایتینگل در سال ۱۸۶۰ در لندن توسط او افتتاح شد.

علاوه بر این، نایتینگل یکی از شخصیت‌های اصلی در ایجاد موسسه آموزشی برای ماماها نیز بود و اولین بانویی بود که نشان افتخار را در سال ۱۹۰۷ به ایشان اعطا کردند.

 

بازنشر از سایت آزمایشگاه صبا





:: برچسب‌ها: کلیپ روز پرستار , پرستار یعنی , نقاشی روز پرستار , روز جهانی پرستار ۱۴۰۰ , روز جهانی پرستار ۱۴۰1 ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 22 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: